Monday, May 12, 2014

New addition to Wan Salleh's family

Alhamdulillah akhirnya Tuan Haji Wan Salleh dikurniakan seorang cucu perempuan. Adik I Jiji, Alhamdulillah selamat melahirkan seorang bayi perempuan yang insyaAllah akan diberi nama Asma' Zakirah.

First time i tengok baby ni..

"putihnya makcik ni" 

haha.. then i smell her.. bestnyer bau baby baru lahir ni..


Emir was so amazed to see the newborn baby. Asyik ambik gambar and what not.. lepas balik dia cakap dekat i

"i've been waiting so long to have an adik"

Meruntun tak jiwa bila dengar.. I explained to him, semua ni kuasa Tuhan. Allah akan bagi apa Dia rasa Dia patut bagi. Kalau Emir tak ada adik, tak semestinya Emir tak boleh main dengan adik orang lain. 

Ye lah, memang tak sama.. but what more can i explain..

InsyaAllah, mungkin satu hari nanti, kalau kata Emir tak ditakdirkan ada adik, mana tahu anak Emir berderet-deret.. (eh kesitu pulak)..

Cuma kena yakin dengan kerja Allah. 

Kalau rezeki tu bukan milik kita. Buat macam mana pun, ia tetap bukan milik kita.

Tapi kalau rezeki tu kita punya.. ia tetap kita punya walau banyak dugaan dan cabaran yang datang.

Emir kene yakin ok. Apa saja, itulah aturan dari Nya. Rezeki datang dalam pelbagai cara dan kita kene tahu yang kita tak boleh dapatkan semua :)


Geram kan.. pipi labuh macam adik I.


Bersama Atok.


Dan bersama Abang nya, Zubair Ali.. 

"eh.. jangan kacau.. itu adik zubair"

So cute!!



Once again, Alhamdulillah..

3 comments:

msredcheesecake said...

Cutenya pipi... rasa nak gigit...hhee

Nad MamaZN said...

tahniah dpt anak sedara baru :)
cucu girl yg pertama kan? ;)
setuju dengan kata2 mira tentang rezki anak/adik emir tu...
nama abg pangkal nama Z&A, nama adik pangkal nama A&Z ye? hehe, sama mcm zakwan n nayli ZAN, NAZ :)

Mama Zharfan said...

cutenya baby girl ;)

taching plak kata2 emir tu... :/

 

| | | I'm Ibu Emir | | | Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez